Kontrola dostępu
Jedną z podstawowych cech systemu zarządzania treścią eduCMS jest kontrolowanie praw dostępu dla użytkowników. System umożliwia zarządzanie grupami użytkowników oraz nadawania im odpowiednich praw. Administrator witryny ma możliwość zarządzania użytkownikami systemu. Może on:
- zakładać nowe konta,
- przyporządkowywać konta do odpowiednich grup użytkowników,
- edytować dane profilowe,
- resetować zapomniane hasła,
- blokować lub usuwać niepotrzebne konta.
Każdy użytkownik systemu eduCMS należy do co najmniej jednej grupy użytkowników. Każda z nich posiada odpowiednie prawa dostępu, określających lista czynności dla uprawnionych uzytkowników.
Standardowo w systemie wyróżniamy trzy grupy użytkowników:
- administratorzy – mają pełną kontrolę nad systemem,
- edytorzy – standardowo mogą edytować treść witryny, redagować nowe wpisy,
- goście – są to użytkownicy odwiedzający witrynę, mają prawo do przeglądania zawartości witryny, komentowania artykułów, lecz nie mogą wpłynąć na jej treść.
Na potrzeby konkretnych realizacji administrator może tworzyć kolejne grupy użytkowników i zarządzać prawami dostępu. Przykładowo w witrynie edukacyjnej mogą zostać utworzone konta wykładowców, którzy będą mieli prawo do edycji swoich profili, pisania komunikatów do studentów, zamieszczania plików, lecz nie będą mieli możliwości edycji innych części witryn.
W witrynach w których występuje kilku edytorów, można skonfigurować prawa dostępu w ten sposób, aby każdy z nich miał dostęp tylko do własnego działu – którym się opiekuje. Dzięki temu administrację poszczególnymi częściami witryny możemy oddelegować do odpowiednich osób.
eduCMS w sieci
Internet Tea Group Facebook